vrijdag 30 mei 2014

Pyama

Een paar maanden geleden heb ik voor Rens geprobeerd om een pyama te maken. Gewoon van restjes stof.
Op internet had ik een patroontje gevonden, en dat ben ik gaan proberen. Ik had het proefmodel gemaakt in de maat die Rens toen had. Dit was het resultaat:



Ik heb de pyama afgewerkt met camsnap-drukkers, dat werkt erg goed!

Rens, 6 maanden

Helaas heeft hij deze pyama maar een paar keer gedragen. Zoals op de foto hierboven te zien is, was de pyama aan de kleine kant. Het patroon valt wat klein vind ik. Dus toen heb ik gelijk een grotere maat gemaakt van stof die ik hier speciaal voor had gekocht:


Deze draagt hij nu nog, het is een heerlijk model.

Het volgende stofje voor een grotere maat ligt alweer klaar, want het mannetje is opeens weer flink gaan groeien...

Verder ben ik aan het proberen om het lingerie maken weer op te pakken. Ga weer beginnen met een proefmodel. Na de zwangerschap is mijn lijf nogal veranderd, dus ik kan weer lekker gaan puzzelen.
Hopelijk krijg ik er snel een gaatje voor gevonden, maar momenteel zijn we nogal druk met schilderwerkzaamheden, en ik vermoed dat dat nog wel even gaat duren. Ach... alles op zijn tijd. Het moet natuurlijk wel leuk blijven.

Fijn weekend!

4 opmerkingen:

  1. Hi Kim, Wat een heerlijke mannetje zo op de foto!! En wat een mooie pyjama heb je voor hem gemaakt!! Camsnap drukkers ken ik helemaal niet, daar ga ik eens naar op zoek.
    Fijn weekend!!
    Groetjes, Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk weer een berichtje van je te zien.
    Mooie pyjama is het geworden, vind de tweede ook heel erg leuk.
    Ja die groeispurtjes hoor ik er wel meer over, ach het houd je bezig.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zien er goed uit hoor...
    Lief manneke in dat wipstoeltje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een schattige en leuke pyjama's voor die klein man.

    BeantwoordenVerwijderen