maandag 22 november 2010

Wild forrest

Weer een lingeriesetje af! Nou ja "af"... niet helemaal. Ik had geen sluiting op kleur, en omdat deze bh helaas niet helemaal goed past heb ik besloten om er ook niet meer naar op zoek te gaan.
De bh is een bh met vilt volgens mijn grondpatroon van de cursus die ik in 2003 gevolgd heb. Hij sluit niet mooi aan, het middenvoor blijft te ver van mijn lijf staan. Erg jammer. Dit is wat mij betreft voorlopig even de laatste poging betreft mijn grondpatroon (ik heb ook 2 bh's zonder vilt geprobeerd, eentje te groot, andere te klein...) Ik heb mijn maten allemaal nagemeten, en die zijn nog hetzelfde! Ben bang dat de vorm van mijn borst veranderd is, waardoor het allemaal net niet zit. Moet daar nog eens goed naar kijken, maar van zelf patroontekenen heb ik nog helemaal geen kaas gegeten...



Ik moet zeggen dat ik het wel jammer vind dat deze bh niet goed past. Ik vind het prachtig kant. En ondanks dat het kant niet rekt, kreeg ik de cups mooi strak bekleed (dit is op de foto's niet zo goed te zien omdat deze dame een kleinere cup heeft).
De string zit, zoals altijd wanneer ik ze volgens grondpatroon maak (die dan weer wel..) erg fijn. Omdat het kant niet rekt, en ik er dus niet veel van kon gebruiken, had ik bedacht om een bloemetje op de achterkant te naaien, en dan de lycra weg te knippen.


Gelukkig heb ik nog lycra en kant over en ik ga er zeker nog eens een bh van maken. Maar dan ga ik voorgevormde cups proberen! ;-)
De materialen die ik gebruikt heb:
- lycra;
- kant (niet rekbaar);
- vilt;
- picotelastiek;
- omvouwelastiek (om de bovenkant cups mee af te werken);
- schouderband.
Nu weer een setje maken dat helemaal past!

8 opmerkingen:

  1. Wat een zonde, ik vind het zo'n mooi plaatje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inderdaad jammer dat hij niet zit want hij is erg mooi.

    San

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat jammer dat de bh niet helemaal past, het ziet er prachtig uit. Kun je niet een nieuw grondpatroon laten tekenen?
    Groet, Hennie.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, echt zonde, want ik vind het een erg mooi setje. Mooi hoe je met kant en details hebt gespeeld!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat jammer zeg dat hij niet past want het is een heel mooi setje geworden.

    Vinde de details die je erin verwerkt hebt erg mooi.

    Succes met het volgende setje!

    Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tja, jammer dat alle inspanning, tijd en materialen niet leidt tot een setje dat past, het ziet er wel erg mooi uit, prachtig kant.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het is gewoon een vreselijk mooi setje, qua kleur van de lycra, en dat mooie kant en met dat zilver...
    Het bloemetje op de achterkant en de zilveren strepen zijn echt heel goed gevonden.
    Ik vind de kant zooo mooi!! Maar goed dat je nog wat over hebt.

    ( late reactie, maar het is een beetje druk ;))

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Kim,

    Wat een mooi setje is dat geworden,leuke details heb je erin verwerkt!

    Wel zonde dat het niet goed past,uithalen is met zoiets natuurlijk niet te doen????

    Ik vind het zooo knap dat je zelf lingerie maakt! Ik heb al tegen een paar mensen gezegd, als je ziet dat er ergens een cusus lingerie maken gegeven word, laat het me weten!!

    Wie weet lukt dat nog een keer!

    Fijne zondag, groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen