zaterdag 4 juni 2011

Vanalles en nog wat...

Hemelvaartsdag. Wat een fijne dag was dat! Ik had besloten dat ik lekker heel de dag zou gaan frullen.

Ik ben vorige week jarig geweest, van een vriendin kreeg ik een heel klein cadeautje. Ze had het in de brievenbus gedaan toen ik aan het werk was. Ik vond het zo lief! Ze heeft er goed over nagedacht wat ze heeft gegeven, moeite voor gedaan. Echt lief.

Kijk dit lieve beschermengeltje dat ik van haar heb gekregen:






Omdat die vriendin rond mijn verjaardag ook jarig is, wilde haar natuurlijk ook graag iets geven waar ik moeite voor gedaan had. (We doen eigenlijk niet aan cadeau´s) Ik besloot om een Jos-tas te maken. Ik noem het maar Jos-tas, omdat ik het idee hier vandaan heb: http://www.kloske.nl/. Die wilde ik al lang maken, en nu had ik een goede reden. Hemelvaartsdag, de fijne fruldag :-), heb ik deze Jos-tas gemaakt:


Het viel alles mee gelukkig, was goed te doen om hem te maken. Er gaan er nog een hele boel volgen, want ze zijn zo handig!


Gisterenavond heb ik de tas cadeau gedaan, en ze was er oprecht blij mee. Dat is geweldig, daar doe ik het voor!


Verder heb ik Hemelvaartsdag nog een roos van papier gemaakt. Van mijn ouders had ik voor mijn verjaardag een cursus ´Rozen maken van Papier´ gekregen. Mijn moeder ging natuurlijk mee! Deze cursus werd verzorgd door Janny van der Vliet. Zie hier haar blog: http://rozenvanpapier.blogspot.com/

Dat was echt heel leuk om te doen. We hebben daar 3 verschillende rozen gemaakt, echt heel leuk.


Voor mijn verjaardag kreeg ik van mijn ouders nog een doosje met crêpepapier (door Janny gekleurd!) en alle andere benodigdheden, zodat ik zelf rozen van papier kon maken.


Ik ben lekker buiten gaan zitten en heb heerlijk aan de roos geknutseld... Dit is het resultaat:





Hier naast een echte roos.


Wat was dat een fijne Hemelvaartsdag!

8 opmerkingen:

  1. Kim, Allereerst nog Van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag. En wat heerlijk om zo'n lieve vriendin te hebben!
    Werkelijk een prachtige roos heb je gemaakt! Super! (En die doos met crépe-papier in die kleurtjes, leuk!)Tjonge, wat ben je druk geweest op hemelvaartsdag. Ook nog een mooie tas gemaakt! Ik ga ook maar eens kijken op de Jos-pagina!!
    Ik heb ook nog steeds problemen met blogger, een reactie plaatsen gaat erg moeizaam. Maar als je dit leest dan is het toch (eindelijk)gelukt.
    Fijne zondag,
    Groet, Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. gefeliciteerd!!!
    Waaauuuwww wat een mooie roos.
    Liefs Angela

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oooh wat is je tasje goed gelukt..en je roos ook, erg mooi gefotografeerd zo.
    Regelmatig 1 maken, en dan heb je straks een mooi boeket.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gefeliciteerd met je verjaardag! Leuk cadeau heb je gekregen.
    Mooie stof heb je gebruikt voor de tas van je vriendin. Leuk om zo cadeau te geven.

    Mooi zo die rozen in het groen. Je hebt er weer een leuke hobby bij.

    Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige rozen zijn dat geworden zeg, je ziet het aan de kleur dat ze niet 'echt' zijn als je ze naast elkaar ziet, maar verder echt zo ECHT, zo vol detail, wauw!

    Leuk om te lezen dat je de 'Jos' tas hebt gemaakt en cadeau hebt gedaan. Mooie versie heb je gemaakt. Ik heb er ook altijd eentje bij me, zo handig!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. beetje laat maar gefeliciteerd. Je roos is echt geweldig leuke hobby erbij. De stof voor het kado van je vriendin is erg mooi net zo als de tas die je ervan hebt gemaakt.
    gr. Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nou Kim je roos is heel mooi geworden! Leuk dat je een foto hebt gemaakt van het crepepapier. Ook je tas is mooi, je bent echt handig.
    Veel succes met je verdere rozen!

    groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nog gefeliciteerd! wat een mooie dingen heb je gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen